• Zvani mums: 67222350 vai 29267544

Vizītkartes

Sākumlapa » Blogs » Vizītkartes » Vizītkartes

Vizītkartes

Vizītkarte mūsdienās ir pašsaprotama, tā iepazīstina ar personu vai uzņēmumu, bet, pirms mēs ļaujam tai iepazīstināt ar sevi, ir svarīgi pašiem izprast šīs mazās informācijas nesējas īpatnības. Tiek uzskatīts, ka ar vizītkartēm mūs iepazīstinājusi Ķīna, un tikai sākot ar 16.gs. tās palēnām ieplūdušas Eiropā. 17.gs. vizītkarte izpaudās kā augstākā slāņa pazīmē, kurai bija noteikta etiķete. Mūsdienu brīvajā un daudzveidīgajā pasaulē, kurai nereti raksturīga normu pārkāpšana un tendence uz pārmērīgu „izlekšanu” un izcelšanos, par etiķeti bieži vien tiek aizmirsts vai arī – par to nemaz nekas nav īsti dzirdēts. Tad nu dosimies tādā nelielā vizītē pie vizītkartes! Bildes no http://www.designfloat.com

vizītkartes no vēstures
vizītkartes no vēstures

Vizītkarte kļuva par vienu no nozīmīgākajiem pieklājības žestiem, iekļaujot to Luija XIV galmā. Nereti vizītkarti pasniedza kalps, un tās pasniegšanas īpatnības bija atkarīgas no tā, kādu informāciju tā saturēja – informāciju, vēlējumu vai atgādinājumu. Tika domāts par to, lai vīrietis katrai dāmai pasniegtu atsevišķu vizītkarti, ar tām mēdza cilvēkus pat apsveikt vai vienkārši to atstāja, aizvietojot pašu vizīti. Kamēr vīrieši tās turēja kabatās, sievietei bija nepieciešams speciāls vizītkaršu maks. Arī mūsdienās vizītkartes parasti ievietojam makā vai, ja to ir īpaši daudz, vizītkaršu albumā. Un pavisam noteikti Jūs esat saskārušies ar situāciju, kad vizītkarte makā nemaz neielien un starp citām vienmēr „lec ārā”. Vai tas tiek darīts netīši vai ar nodomu? Dodamies tālāk.

Kāpēc šodien tāda izlaidība? Vizītkartes galvenais uzdevums – informēt, pārliecināt, atgādināt un pievērst uzmanību. Tā tāda elitāra padarīšana, biznesmeņu kāršu spēle! Nebūt ne. Vizītkarte mūsdienās ir pieejama katram, bet vēl joprojām mēdzam dzirdēt, ka apkārt runā par labo toni un klasiku.
Iepazīsimies ar standartiem (visam ir tādi): 5×9 cm, vienpusēja, ar tumšiem burtiem uz gaiša papīra, labākajā gadījumā melns uz balta, skaidra, saprotama, ar konkrētu pamatinformāciju, bet, kas noteikti liek katram iziet no rāmjiem, ar kādu odziņu, kas mudinātu klientu to ievērot.

Pirmā sliktā toņa pazīme ir ekonomija jeb divpusējās vizītkartes. To nereti uzskata par nabadzības apzīmējumu, pat ja tāds nemaz nav bijis mērķis. Īpaši nevēlamas tās ir uzņēmumiem. Nereti cilvēks, labu motīvu vadīts, nolemj ievietot uzņēmuma reklāmu otrā pusē vai arī iztulkot vizītkarti. Ja pieņemam, ka vizītkartei jāsatur tikai primārā informācija, tad tai būtu jābūt saprotamai jebkuram. Vārds, uzvārds, uzņēmums, nodarbošanās, logo, kontakti, koordinātas. Viss. Kas jātulko? Jānoņem mīkstinājuma zīmes un šņāceņi? Varbūt, ja to ir pārlieku daudz, bet ir svarīgi nepazemoties – ja klients ir ieinteresēts un Jūsu vizītkarte ir vienkārši saprotama, tā nav jātulko. Vārds un uzvārds ir jānorāda dzimtajā valodā. Neviens amerikānis taču priekš mums latviski vizītkartes netulkos! Ja tiešām ir tulkošanas nepieciešamība, tad būtu vēlams izveidot katram tulkojumam atsevišķu vizītkarti.
Ar reklāmām ir skaidrs – tās nepatīk nevienam un padarīs vizītkarti pārblīvētu un aplūkošanai netīkamu. Ja norādāt mājas lapas adresi, tā jau ir pietiekama reklāma, vēl pie tam – neuzkrītoša. Nevajadzētu aizrauties arī ar fotoattēliem, ir citas vietas, kur tos ievietot, un tā nav vizītkarte. Starp citu, divpusējas vizītkartes būs nepiemērota arī vizītkaršu blokiem.

vizītkartes
vizītkartes

Svarīgs faktors ir izmērs un forma!
Vizītkartei jābūt taisnstūra formas, vēlams standartizmērā, taču daudzi to neievēro ar nodomu, lai vizītkarte nepiekļaujas citām, un klients to varētu nejauši kādreiz ieraudzīt un atkal paņemt rokās. Nevajadzētu riskēt ar vertikālām vizītkartēm – teksts būs saspiestāks un būs grūtāk izveidot veiksmīgu izkārtojumu. Ir uzņēmumi, kas piestrādā pie dizaina elementiem, piemēram, izvēlas noapaļotus stūrīšus vai īpašas tekstūras papīru. Lieki piebilst, ka daudzi mēdz neaprobežoties ar papīru vien – plastikāta, metāla, koka, ādas vizītkartes.. viss ko vien var iedomāties! Īpašos gadījumos tas var nostrādāt, piemēram, ādas salona vizītkarte no ādas vai ūdens aerobikas trenera vizītkarte no plastikāta ar domu, ka tā ūdenī nesamirks. Tomēr, nevajadzīgi nevajadzētu pieskaitīt sevi pie izņēmumiem – papīrs rokā ir pārbaudīta vērtība!

Vizuāli nozīmīgs faktors ir krāsu izvēle.
Pastāv uzskats, ka, lai vizītkarte nebūtu pārāk raiba nav vēlams vienā pusē izmantot vairāk par divām krāsām. (maksimums 3) Nozīmīgi ir arī pareizi tās saskaņot un sabalansēt ar teksta izkārtojumu. Piemēram, labajā kreisajā stūrī ievieto interesantu firmas logo, izmantojot krāsu, ar kuru vēlies akcentēt. Pamatinformācijai izvēlies neitrālu, tumšu krāsu – atceries izcelt vai palielināt nozīmīgāko informāciju, kas noteikti būs tavs vārds uz uzvārds un uzņēmuma nosaukums. Kādā krāsā izvēlēties pašu vizītkarti? Balta vai kāds maigs, neitrāli gaišs tonis vienmēr ir pareiza izvēle. Melnas vizītkartes ar baltu apdruku izvēlēties ir riskanti. Lai arī melnā tiek uzskatīta par elegantu krāsu, melns papīrs var daudziem asociēties ar ko negatīvu un sērīgu. Ja vien, protams, runa neiet par apbedīšanas biroju.

Vēl viens nozīmīgs faktors ir drukas veids, bet par to nākamajā rakstā.

vizītkartes

Vizītkartes
5 (100%) 56 votes